Pociągiem z Opola już do Szydłowa. Postępuje przebudowa linii do Nysy

Od 1 sierpnia pociągiem pojedziemy z Opola do Szydłowa. Pasażerowie skorzystają z wygodniejszych peronów na stacji w Komprachcicach i przystanku Opole Chmielowice.
Perony są wyposażone w wiaty i tablice informacyjne. Przewidziano także dostosowanie obiektów do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowa toru na odcinku Opole – Szydłów to w m.in. montaż 7 nowych rozjazdów, ułożenie 13 tys. podkładów, 18 km szyn oraz ponad 12 tys. ton tłucznia.

Sprawne podróże dzięki przebudowie wiaduktu

Ważnym zakresem prac była przebudowa kilkunastometrowego wiaduktu kolejowego koło Szydłowa. Stan techniczny obiektu ograniczał sprawny przejazd pociągów z Nysy do Opola. Po wymianie m.in. przęsła i wykonaniu stalowego chodnika, pociągi pojadą ponad dwukrotnie szybciej, nie 40 km/h lecz nawet 120 km/h.

Nowe przystanki – lepszy dostęp do kolei

Prace między Szydłowem a Łambinowicami będą realizowane od sierpnia do grudnia. Obejmą wymianę toru oraz budowę nowego przystanku w Goszczowicach. Na kolejnym etapie budowany będzie nowy przystanek Nysa Wschodnia, w okolicy ul. Morcinka. Przebudowa odcinka Łambinowice – Nysa rozpocznie się w 2019 r.

Od 1 sierpnia zastępcza komunikacja autobusowa będzie funkcjonować na odcinku Szydłów – Łambinowice.

Dobra podróż koleją

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych podróż pomiędzy Nysą i Opolem skróci się o ok. 40 min – z 1 h 35 min do ok. 55 min. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. PLK zmodernizują 2 stacje: Szydłów i Łambinowice oraz 9 przystanków: Opole Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Kubice, Wyszków Śląski. Będą one bardziej funkcjonalne i dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfortową podróż zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów.

Bezpieczny i sprawny przejazd

Inwestycja obejmuje 48 km linii. Wymienione będą tory oraz zabudowane nowe urządzenia sterowania ruchem. Poprawi się przepustowość linii, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów. Przebudowa 59 przejazdów kolejowo-drogowych oraz nowe urządzenia rogatkowe wraz z sygnalizacją zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Prace obejmą 89 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 2 wiadukty. Zakończenie projektu planowane jest na kwiecień 2020 r.